Mä oon välillä oikeen jästipää kun joku asia jää mietityttämään. Sammakko mekosta tuli mun mielestä ihan kiva mutta kun en sitä sitten saanut neidon pään yli kunnolla. Mun oli sitten pakko purkaa yhdestä vanhasta mekosta vetoketju jotta pääsen kokeilemaan millainen mekosta ihan oikeesta tulisi. Vetoketju oli, vaaalenpunainen. Jippii,niin sopii tohon sammakkomekkoon.. Ei siis kertakaikkiaan löytynyt muuta,enkä mä päässyt ostoksille. Mä sitten purin sen vaaleanpunaisen vetoketjun ja kiinnitin sen tuohon sammakkomekkoon.(pahoittelut kuvan laadusta)

Huomenna illalla ompelen sen siihen kiinni-nyt siis vasta harsottuna siihen ja nuppineulotettu.

Ja sitten huolittelen hihat ja alahelman. Katsotaan sitten lopputulosta kriittisesti=) Ensimmäinen testaus tulee sitten siinä saanko mekon puettua neitokaisen ylle. Otan kyllä kuvan mekosta tytön yllä tai tarpeen vaatiessa taas käännyn nalle puhin puoleen jos tyttö jo on unten mailla;)

Tässä muutama kuva vetoketjun laitosta. Tein noihin etukappaleisiin vielä "vahvikkeet" jotta vetoketju tulisi siistin näköisesti kun on neitosen yllä.

Tässä vielä yksi kuva että muistan sitten miten pitää noi olkapäät ja vahvikkeet huolitella että tulee siistin näköinen mekko=)

Pitää hakea eurokankaasta vetoketjujakin jemmaan.. Harmittaa ihan kun iskee inspiraatio ja sitten kun tarvitsisit jotain inspiraation toteuttamiseen,niin ei varmaan löydy kotoa tarvikkeita tarpeeksi. Tää vetoketju on yks hyvä esimerkki. Mä niin haluaisin aloittaa pinkin pallomekon tekemistä,mutta kun multa yhä edelleen puutuu siitäKIN vetoketju. Tarkoitus ois mennä tulevalla viikolla eurokankaaseen..

Niin,en oo eurokangas riippuvainen. Netistähän löytyy mitä ihanampia kangasliikkeitä joista voi tilata kankaita kotiin. Mutta kun mä en oikeen tiedä noista kangas materiaaleista mitään vielä,niin en tiedä mitä voi hyvin ommella tavallisella ompelukoneella. Mulla on vaan sellanen käytössä. Haluaisin kyllä kokeilla tilata jotain kivaa joustavaa kangasta kesäksi kun mulla ois tulla yksi joustava mekko mistä haluaisin kokeilla piirtää kaavat=) Mä piirrän näitä mun kaavoja leivinpaperille taitteella, jostain kaiketi saisi kaavapaperia oikeen mutta mikä mahtaa olla hinta? Määrä/koko?

Huutonetistä nyt tilasin nappeja,nauhaa yms.pikku sälää,niistä laitan kuvaa tulemaan sitten kun saapuvat.

Sen verran oon jo oppinut,ilman ompelemista,että joustavaan kankaaseen pitää laittaa joustokanttinauhaa. Mun noi kankaat on tällä hetkellä joustamattomia, on sekä ohutta että paksua... Paksummista teen liivimekkoja ja ohuemmista hellemekkoja. Välillä tuntuu että mun ideat menee ompelu aikataulun edellä,siis aika ei riitä ompelemaan niin nopeasti kuin ideoita syntyy. Mähän ompelen iltaisin kun saan neidin unten maille.

Mutta nyt nukkumaan ja huomenna taas sorvin ääreen;)